Nemáte na cvičenie čas?

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Pohyb  >  Články o cvičení  >  Nemáte na cvičenie čas?

Nemáte na cvičenie čas?

Mnoho dospelých vo všeobecnosti nemá čas na to, aby zvládali prácu, rodinu, spoločenský život a k tomu chodili pravidelne cvičiť. Niečo z toho proste musia vynechať, najčastejšie to, čo je pre nich najmenej dôležité, atraktívne alebo urgentné, často si to teda odnesie práve aktívny pohyb. Viac než nevyhnutnosť sa vníma ako luxus. To, že nechodíte do práce ešte neznamená, že máte čas: niektoré matky majú príliš veľa práce so starostlivosťou o zvyšok rodiny a k tomu sa musia neustále starať aj o celú domácnosť. Niekedy sa zdá celkom nemožné nájsť si čas na cvičenie, no aktívny pohyb by sa mal dať vtesnať aj do toho najtesnejšieho rozvrhu! Ukážeme vám, ako na to.

  • Choďte po schodoch: Či už v práci alebo v nákupnom stredisku, vždy sa vyhýbajte výťahom i pohyblivým schodom. Ak ich budete používať, nebudete fit ani neschudnete.
  • Zaparkujte radšej ďalej od vchodu: Ak sa chystáte nakupovať, zaparkujte ďalej od vchodu než zvyčajne. Tých zopár krokov navyše si ani nevšimnete a pomôže vám to zostať vo forme.
  • Bežné domáce práce robte za zvukov hudby! Pustite si rádio pekne nahlas a  popri utieraní prachu či vysávaní tancujte. Dostane vás to do nálady! Kombinácia hudby, tanca a domácich prác nie je nič nové, ale stále to funguje! Popri upratovaní sa pretancujte k lepšej kondičke. Vyberte si hudbu vhodnú na danú činnosť – džaiv a kryštál nejdú dohromady! Keď skončíte, budete mať uprataný dom a na rozdiel od Micka Jaggera z Rolling Stones budete spokojní.
  • Urobte si z cvičenia rodinnú udalosť. Väčšina členov rodiny môže chodiť a tých, ktorí chodiť nevedia alebo nedokážu, môžete tlačiť alebo niesť. Namiesto toho, aby ste sa na prechádzku vybrali sami, presvedčte ostatných členov rodiny, aby sa k vám pridali. Prechádzka, či už dlhá alebo krátka, bude určite príjemná. Zmena prostredia prospeje každému a môže ovplyvniť aj spôsob, akým spolu členovia rodiny navzájom komunikujú. Taký športový súboj môže napríklad osviežiť vzťahy medzi deťmi!
  • Nepoužívajte to, že ste v práci, ako výhovorku. Pobyt v práci môže obmedziť len typ aktívneho pohybu, ktorému sa môžete venovať, neospravedlňuje však skutočnosť, že sa vôbec nehýbete. Napríklad sa prejdite do najbližších kancelárií, je to lepšie, než posielať kolegom e-maily. Strečing pri pracovnom stole pomôže rozprúdiť lenivú cirkuláciu. Schody môžu nahradiť výťah. Tí ambicióznejší z vás si môžu počas prestávky na obed ísť zabehať alebo zájsť do posilňovne.
  • Počas hovorov sa pohybujte. Ak hodláte telefonovať dlho, nastavte si telefón na hlasitý odposluch a postavte sa, natiahnite si nohy a prechádzajte sa po miestnosti. Technológia nám dáva voľnosť pohybu – musíme ju však vedieť využívať.

Na to, aby ste si zlepšili zdravie, potrebujete minimum aktívneho pohybu: len 6 minút denne. Začnite tým, že do pracovného života zavediete zopár drobných zmien a skôr, než sa nazdáte, budete zberať ovocie svojho úsilia. Od vášho zdravšieho ja vás delí len niekoľko drobných úprav.

print
Category:
  Články o cvičení