Tipy na cvičenie pre ľudí s vysokým tlakom krvi

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Pohyb  >  Články o cvičení  >  Tipy na cvičenie pre ľudí s vysokým tlakom krvi

Tipy na cvičenie pre ľudí s vysokým tlakom krvi

Ak si z cvičenia urobíte zvyk, môže vám to pomôcť znížiť tlak krvi. Budete mať viac energie a je to tiež skvelý spôsob ako znížiť stres a celkovo sa cítiť lepšie. Ak ste doteraz nevykonávali žiadnu aktivitu, dohodnite si najprv stretnutie so svojím lekárom. Spolu s ním sa uistite, či ste pripravení začať cvičiť. Keďže aktívny životný štýl je pre váš tlak krvi nanajvýš vhodný, váš lekár bude pravdepodobne za.

Môžete vykonávať akúkoľvek aktivitu, ktorá sa vám páči a ani nemusíte chodiť do posilňovne. Stačí, že sa budete hýbať a srdce vám začne biť o čosi rýchlejšie, trochu viac sa zadýchate, čo znamená, že je táto aktivita pre vás vhodná. Medzi takéto aktivity patrí rýchla chôdza, pomalý beh, plávanie, jazda na bicykli, zdvíhanie činiek alebo práca v záhrade.

Ak si chcete zvoliť aktivitu, odpovedzte si na nasledujúce otázky:

  • Ktoré aktivity znejú lákavo?
  • Mám radšej skupinové aktivity alebo aktivity, ktoré môžem vykonávať osamote?

Existujú tri základné typy cvičenia:

  1. Kardiovaskulárne alebo aeróbne cvičenia vám môžu pomôcť znížiť tlak krvi a posilniť srdce. Medzi ne patrí chôdza, pomalý beh, skákanie cez švihadlo, bicyklovanie (na stacionárnom alebo naozajstnom bicykli), bežkovanie, korčuľovanie, veslovanie, vysoký či nízky aerobik, plávanie a vodný aerobik.
  2. Silový tréning podporuje rast svalov, ktoré vám počas dňa pomôžu spáliť viac kalórií. Robí dobre aj kĺbom a kostiam.
  3. Po strečingu budete ohybnejší, budete sa ľahšie hýbať a tak ľahko sa nezraníte.

Ako cvičiť dlhodobo:

  1. Musí to byť zábava! Skôr zostanete pri takom cvičení, ktoré si zakaždým budete užívať.
  2. Zaraďte aktívny pohyb do svojho každodenného programu. Naplánujte si, kedy pôjdete cvičiť a zapíšte si to do diára.
  3. Nájdite si spomedzi priateľov niekoho, s kým budete chodievať cvičiť. Pomôže vám to udržať si motiváciu a budete si to aj viac užívať.

Aktívne cvičenie je to najlepšie, čo môžete pre svoj tlak krvi urobiť. Poraďte sa so svojím lekárom o tom, či existujú nejaké obmedzenia toho, čo môžete vyskúšať.

print
Category:
  Články o cvičení