Cvičenie, necvičenie: 6 zábavných činností

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Pohyb  >  Články o cvičení  >  Cvičenie, necvičenie: 6 zábavných činností

Cvičenie, necvičenie: 6 zábavných činností

Pohyb je pre ľudské telo nesmierne dôležitý, pretože pomáha predchádzať chorobám, zlepšuje spánok, a zvyšuje úroveň fyzickej energie počas dňa. Napriek týmto všeobecne uznávaným prínosom nie je vždy jednoduché cvičiť. Našťastie existujú alternatívy k cvičeniu v posilňovni 5 dní v týždni, samozrejme okrem prípadu, že vás to tam baví. Každý pohyb vyžaduje určitú námahu, no nemal by byť až príliš namáhavý. V ideálnom prípade by ste sa nemali cítiť nútení. Mali by ste skôr mať chuť zacvičiť si. Prezradíme vám 6 spôsobov, ako do zdravého pohybu vrátiť zábavu.

 

  1. Cvičenie vo dvojici: nájdite si na cvičenie spoločnosť. Nevyberte si hneď hocikoho, vyberte si niekoho, kto je energický, zábavný a spoločenský. Priateľské stretnutie bude pre vás hlavnou motiváciou a spoločná fyzická aktivita bude len pridaným prínosom. Ak presuniete pozornosť z cvičenia na priateľstvo, bude sa vám cvičiť omnoho ľahšie. Je to pridaný bonus, pretože ak má niekto lepšiu motiváciu než vy, potiahne aj vás, a tým udrží váš záujem o aktívny pohyb.
  2. Skupinové cvičenie: fyzická aktivita v skupine je spôsob, ako cvičiť s rovnako naladenými ľuďmi vo vhodnom prostredí. Dnes už nie je ťažké nájsť cenovo dostupné cvičenia vo svojom okolí, vrátane jogy, tai-chi, step aerobiku či plávania. Všetky tieto fyzické aktivity uvoľňujú telo, zlepšujú ohybnosť a svalový tonus.
  3. Nový šport: ak sa začnete venovať novému športu, nezačnete sa len hýbať, získate aj nové zručnosti a zabavíte sa. Zvoľte si aktivitu, ktorá vyhovuje vášmu veku, úrovni fyzickej zdatnosti i vkusu. Ak sa radi prechádzate v prírode, prečo neskúsiť golf? Ak dávate prednosť niečomu dynamickejšiemu, čo by ste mohli robiť vo dvojici, mohol by vám vyhovovať tenis. Dajte mu šancu, nič tým predsa nestratíte!
  4. Tanec: pretancujte sa tangom, foxtrotom či džajvom k lepšiemu zdraviu! Tanec je úžasný spôsob, ako si zlepšiť kondíciu a rovnováhu a pohyb je len povinným vedľajším produktom tejto zábavnej činnosti. Aj keď ich mnohí nevnímajú ako cvičenie, niektoré moderné tance ako zumba sú známe práve tým, že sa v nich spája aeróbny pohyb s dvoma typmi latinskoamerických tancov. Tempo hudby je dobrým indikátorom intenzity kardiovaskulárneho tréningu, ktorý je súčasťou tohto tanca. Tanec je rovnako vhodný pre mužov ako pre ženy …páni, nenechávajte sa toľko prehovárať!
  5. Cvičenie s deťmi: prekvapilo by vás, aké jednoduché je odlákať deti od mobilov a počítačov. Skúste im ponúknuť, že si spolu zahráte basketbal, futbal či tenis. Malé deti sa vždy rady pochvália rodičom tým, čo všetko už vedia a dokážu. Na staršie deti to platí menej, no keď sa zbavia počiatočného ostychu a prestanú riešiť, či je to „cool“, určite si to tiež užijú. Už len tým, že sa s nimi počas hry budete snažiť udržať krok, si dáte riadne do tela. Dajte si však pozor, aby ste to neprehnali. K natiahnutiu, výronu či pádu môže dôjsť ľahšie, keď ste unavení. Ak sa to vašim deťom zapáči, môžete vytvoriť tímy, urobiť si každý týždeň súťaž, pravidelne spolu trénovať a možno aj vymyslieť ceny pre víťazov na konci každého „šampionátu“.
  6. Videohry: na prvý pohľad sa to nezdá, no pri niektorých hrách si môžete aj dobre zacvičiť. Rovnako ako v reálnom živote, statické hry ako solitér a šach sú aj vo videohrách pasívne. Avšak videohry sa po predstavení hernej konzoly Wii v roku 2006 stali aktívnymi. Jedna z prvých hier od firmy Wii nesie názov Wii Sports a fanúšikovia počítačových hier si pri nej môžu zahrať tenis a vyskúšať si box. Pri hraní Wii tenisu spálite za hodinu 179 a pri boxe 174 kalórií. V porovnaní s ozajstným životom sú menej aktívne: pri ozajstnom tenise spálite 318 a búšení do vreca 382 kalórií za hodinu. Tak či onak, aj keď je to len polovica toho, čo spálite v reálnom živote, pri videohrách nejde len o stláčanie klávesov na klávesnici či na diaľkovom ovládači. Dostupné a populárne sú aj fitnes a tanečné hry a ostatní výrobcovia herných konzol ako Microsoft na trh spolu s  konzolami uviedli hneď aj detektory pohybu (napr. Kinect).

 

 

Photo credit: zabaraorg via Visualhunt.com / CC BY

print
Categories:
  Články o cvičení, Pohyb