Tipy na cvičenie v práci

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Pohyb  >  Články o cvičení  >  Tipy na cvičenie v práci

Tipy na cvičenie v práci

  • Počas sedenia si ponaťahujte nohy pod stolom. Precvičíte si tak naraz svaly brucha i nôh.
  • Nastavte si operadlo stoličky na viac ako 90 stupňov tak, aby ste sa mierne zakláňali.
  • Ak ste sami, skúste počítač úplne vypnúť a trocha sa rozhýbať. Ak práve telefonujete z mobilného telefónu, postavte sa a zľahka sa natiahnite alebo sa poprechádzajte po miestnosti. Snažte sa využiť čo najviac času mimo pracovného stola pohybom.
  • Ak ste v miestnosti sami, skúste hudbu. Hra na hudobný nástroj pomáha znižovať stres a podporuje pohyb. Každý v práci ocení skôr menší hudobný nástroj.
  • Na pracoviskách sa už začínajú objavovať aj pracovné stoly na státie či pracovné konzoly pripojené k bežiacemu pásu, pretože neustály a dlhodobý nedostatok pohybu má podľa všetkého na zdravie zamestnancov negatívny vplyv. Čokoľvek, čo dokážete popri práci urobiť pre to, aby ste sa neprestali hýbať, je nesmierne dôležité z hľadiska dlhodobého zdravia a pohody. Presvedčte svojho zamestnávateľa, že okrem prínosu pre zdravie pohyb podporí aj vašu produktivitu. S takýmto argumentom nemôžete prehrať!
  • Neseďte, hýbte sa. Pohyb vám pomôže udržať sa v dobrej kondícii. Neustály pohyb spaľuje kalórie a prispieva k zdraviu kardiovaskulárneho systému. Ak s niekým potrebujete hovoriť, navštívte ho radšej osobne. Použite schody, nie výťah. K automatu na kávu sa prejdite dlhšou cestou, pozhovárajte sa tam s kolegami a vráťte sa späť. Pomáha to narušiť rutinu sedavého zamestnania.
  • Ak behávate, či už rýchlo alebo pomaly, môžete si sadnúť na podlahu a ponaťahovať sa popri tom, ako čakáte, kým počítač dokončí rozbehnutú operáciu. Ušetrí vám to dokonca čas, lebo obe veci, ktoré aj tak musíte urobiť, zvládnete naraz.
  • Nezabúdajte ani na svoje oči! Váš zrak dlhodobým sústredením sa do jedného bodu (napríklad na monitor) trpí. Robte si teda „očné” prestávky: pozrite sa von z okna a zaostrujte na niečo vzdialené, aby ste si aj oči udržiavali vo forme.

 

Photographing Travis via VisualHunt / CC BY

print
Categories:
  Články o cvičení, Pohyb