10 tipov na relaxáciu

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Relax  >  Celková relaxácia  >  10 tipov na relaxáciu

10 tipov na relaxáciu

Uvoľnite sa a nadýchnite sa. Ľudia si často myslia, že na to, aby sa uvoľnili, musia stráviť hodiny vo wellness centre alebo týždne na dovolenke. Môže to však ísť omnoho rýchlejšie, než by ste si mysleli. Nasledujúce tipy vám pomôžu uvoľniť sa za menej ako 15 minút. Každý deň môžete vyskúšať niečo iné!

  1. Hlboké dýchanie. Doprajte si päťminútovú prestávku a sústreďte sa na dýchanie. Zavrite oči, vystrite sa a jednu ruku si položte na brucho. Pomaly sa nadýchnite nosom a precíťte, ako vzduch prechádza vaším telom. Potom pomaly vydýchnite ústami. Zopakujte desaťkrát.
  2. Meditácia. Úzkosť môžete skrotiť jednoducho, pomocou každodennej niekoľkominútovej meditácie. Je to jednoduché! Sadnite si vzpriamene a obe nohy položte na zem. Potom zavrite oči, sústreďte sa a potichu si opakujte pozitívnu vetu, napríklad: „som dobrý človek,“ alebo „cítim pokoj.“ Synchronizujte túto vetu s dýchaním.
  3. Sústreďte sa na svoje zmysly. Počas dňa sa snažte sústrediť na svoje zmysly a vnemy. Napríklad na ulici vnímajte vánok na svojej tvári, skúste zachytiť príjemné vône z kvetinárstva alebo pekárne, vychutnajte si každé sústo, počúvajte spev vtákov… Keď dokážete precítiť chvíľu, ktorú prežívate, a sústrediť sa na svojich päť zmyslov, budete sa cítiť menej vystresovaní.
  4. Rozhovory s priateľmi. Človeku vždy dobre padne podeliť sa o svoje pocity s priateľmi. Pomôžu vám prekonať stres a môžu vám nazrieť na svet z iného uhla pohľadu. Okrem toho tým posilníte svoj spoločenský život. Vždy je lepšie stretnúť sa s priateľmi osobne. Prečo by ste sa nemohli stretnúť v kaviarni alebo reštaurácii?
  5. Uvedomte si celé svoje telo. Ďalším dobrým cvičením na odbúranie stresu je ľahnúť si na chrbát a 5 minút mentálne skúmať svoje telo. Začnite prstami na nohách a postupujte až k vlasom. Pokúste sa uvedomiť si každú časť svojho tela. Tento proces opakujte smerom naspäť, od vlasov k prstom na nohách.
  6. Smiech. Existuje lepší spôsob, ako sa uvoľniť, než sa nahlas zasmiať? Je dokázané, že smiech dokáže znížiť hladinu stresového hormónu kortizolu. Môže tiež zvyšovať hladinu endorfínov, čo vám pomôže cítiť sa lepšie. Pozrite si v televízii svoju obľúbenú komédiu!
  7. Pustite si hudbu! Mnoho výskumov preukázalo, že existuje spojenie medzi počúvaním hudby a znižovaním stresu. Na internete poľahky nájdete relaxačnú hudbu či zvuky prírody. Pri počúvaní hudby sa sústreďte na každý nástroj zvlášť, na rôzne melódie a podobne.
  8. Pohyb. Na stres a úzkosť pôsobí telesná aktivita, a dobrou správou je, že nemusíte byť povinne bežec, aby ste sa mohli uvoľniť! Ak pôjdete každý večer na krátku prechádzku so psom alebo si zacvičíte strečing, môže vám to pomôcť odbúrať každodenný stres.
  9. Zbavenie napätia. Po každom dni si vyhraďte 10 minút a zbavte sa tlaku. Ľahnite si a okolo krku a pliec si dajte teplý uterák. Zavrite oči a uvoľnite všetky svaly. Na odbúranie zvyšného napätia na šiji môžete použiť tenisovú loptičku.
  10. Pozitívne myslenie. Dobrý nápad je viesť si zoznam všetkých pozitívnych vecí vo vašom živote. Pomocou denníka si môžete pripomínať všetky krásne chvíle, ktoré ste prežili s priateľmi, pozitívne emócie a všetky svoje úspechy. Keď ste vystresovaní, prečítajte si denník.
print
Categories:
  Celková relaxácia, Relax