4 piliere relaxácie

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Relax  >  Celková relaxácia  >  4 piliere relaxácie

4 piliere relaxácie

Vieme, že stres vám môže brániť v normálnom živote. Sťažuje vám prácu i jednoduché činnosti. Samozrejme, každý reaguje na stres inak, ale môže ovplyvniť vaše pocity, myšlienky i správanie. Môžete proti nemu bojovať, ak využijete štyri piliere relaxácie.

Prvý pilier: uvoľnite si telo

Emócie spojené so stresom často ako prvé zasiahnu vaše telo. Bojovať proti tomu môžete pomocou týchto tipov.

  • Cvičenie. Cvičenie 30 až 45 minút trikrát týždenne vám pomôže odbúrať stres. Nápady nájdete v časti o cvičení na www.mojtlak.sk.
  • Masáž. Je to najlepší spôsob, ako sa uvoľniť a oslobodiť sa od napätia. Môžete sa namasírovať sami alebo požiadať o pomoc priateľa či člena rodiny. Samozrejme, môžete vyhľadať aj služby profesionála vo wellness centre.
  • Zdravá strava. Dobrá a vyvážená strava môže pomôcť predchádzať úzkosti. Niektoré jedlá odbúravajú stres. Viac informácií nájdete v časti o jedle.
  • Kvalitný spánok. Je čas, aby ste si vytvorili pravidelný spánkový režim. Zlepšenie spánkového režimu je súčasťou procesu celkovej relaxácie. Ak každú noc budete spať spolu sedem hodín, pomôže vám to lepšie sa sústrediť a zlepší to vašu pamäť.

Druhý pilier: uvoľnite si myseľ

Ak si dokážete uvoľniť telo, môžete stále pociťovať úzkosť a napätie. Preto je čas sústrediť sa na vašu myseľ.

  • Čítanie. Ujdite z reality  pomocou zaujímavej knihy. Čítanie je jednoduchý spôsob, ako si uvoľniť myseľ, aj ak na to máte len 10 minút denne.
  • Pozitívne myslenie. Nezabúdajte, že pozitívne myslenie môže urobiť veľa. Pripomeňte si tri maličkosti, za ktoré ste vďační. Vždy považujte pohár za poloplný a nie poloprázdny.
  • Smiech. Hovorí sa, že smiech je najlepší liek. Smejte sa častejšie.

Tretí pilier: buďte aktívni

  • Organizácia. Pomôže vám lepšie zvládať prácu. Zoznam vecí, ktoré treba urobiť, je užitočným nástrojom na zorganizovanie pracovného času. Dobre nastavený režim vám pomôže vyhnúť sa stresujúcim situáciám. Položky na zozname môžete zoradiť podľa priority od najdôležitejšej po najmenej urgentnú.
  • Zmierte sa s tým, že nemôžete mať všetko pod kontrolou. Skúste niektoré úlohy presunúť na iných. Nebojte sa požiadať o pomoc.
  • Naučte sa čeliť stresovým situáciám. Vždy je jednoduchšie zavrieť oči a dúfať, že sa stresujúce situácie vyriešia samy. Otvorte oči a situáciu riešte. Budete sa cítiť lepšie.

Štvrtý pilier: spoznajte svoj stres

  • Aké sú príčiny vášho stresu? Určenie zdrojov toho vášho stresu je kľúčové pre pochopenie, prečo ste vystresovaní. Nájdite si chvíľku a spíšte zoznam situácií, ktoré sú pre vás stresujúce. Keď zistíte, čo ich spôsobuje, zoraďte ich príčiny podľa toho, ktoré vás stresujú najviac.
  • Ako často ste vystresovaní? Vystresuje vás určitá situácia, ktorú dokážete vyriešiť, alebo ste v strese stále?
  • Potrebujete plán! Pokúste sa vytvoriť si plán na zvládanie stresujúcich situácií. Môžete niekoho požiadať o pomoc – riešenia sa vždy hľadajú lepšie s priateľmi či blízkymi. Pokúste sa situácie riešiť postupne. Uvidíte, že ak vyriešite čo i len maličkosti, budete sa cítiť lepšie.
print
Categories:
  Celková relaxácia, Relax