7 jedál, ktoré môžu znížiť hladinu stresu

By Admin_Sk 3 years ago
Domov  >  Relax  >  Chuť  >  7 jedál, ktoré môžu znížiť hladinu stresu

7 jedál, ktoré môžu znížiť hladinu stresu

Rôzne aktivity ako joga, počúvanie hudby alebo dychové cvičenia vám môžu pomôcť znížiť hladinu stresu. Ale možno neviete, že pri úzkosti pomáhajú aj niektoré jedlá. Pozrime sa na príklady jedál, ktoré vám pomôžu v boji so stresom.

  1. Horká čokoláda: niektoré štúdie preukázali, že horká čokoláda môže znižovať hladinu stresového hormónu kortizolu a antioxidanty v kakau môžu uvoľňovať cievne steny. Horká čokoláda obsahuje jedinečnú prírodnú látku, ktorá dokáže vyvolať rovnaký pocit, ako keď sa zamilujete. Pre najlepší účinok vyberajte čokolády s obsahom kakaa aspoň 70%.
  2. Losos: omega-3 mastné kyseliny, ktoré losos obsahuje, dokážu neutralizovať negatívne účinky stresových hormónov.
  3. Čučoriedky: tieto modré bobuľky obsahujú antioxidanty a živiny, ktoré vášmu telu môžu pomôcť lepšie reagovať na stres.
  4. Pistácie: obsahujú živiny s antioxidačným účinkom, ktoré posilňujú zdravie srdcovocievneho systému. Okrem toho už samotné lúskanie pistácií je relaxačné… tak veselo lúskajte!
  5. Avokádo: toto ovocie vám dopomôže k spokojnosti, pretože vás rýchlo zasýti. Ideálne sa hodí na obed a pomáha vám nekŕmiť sa drobnosťami medzi hlavnými jedlami dňa. Tak sa vyhnete nezdravým jedlám, keď na vás príde stres.
  6. Zelená zelenina: zelenina ako napríklad špenát obsahuje kyselinu listovú. Tá tvorí dopamín, neurochemikáliu, ktorá vyvoláva príjemné pocity a upokojuje.
  7. Semienka: semienka sú skvelým zdrojom horčíka. Tento minerál je pre telo veľmi dôležitý a môže pomáhať regulovať emócie. Takže, ak sa cítite podráždení alebo v strese, zjedzte za hrsť semienok a zvýšte si hladinu horčíka.
print
Category:
  Chuť